Kryteria oceny



Podstawowe (1p.)
Pełne (2p.)
Rozszerzone (3p.)
Zbieranie informacji
Ograniczenie się do wykorzystania tylko jednego źródła.
Wykorzystanie wielu źródeł.
Wykorzystanie wielu źródeł, umiejętność wyszukania grafiki, zdjęć, obrazów, kolorowanek, itp. w dowolnej wyszukiwarce.
Umiejętność wybierania i przetwarzania informacji
Informacja słabo przetworzona (nie skrócona, nie wybrano najważniejszych rzeczy, nie uwzględniono podpowiedzi w postaci pytań).

Właściwa selekcja zdobytych informacji. Informacja prawidłowo przetworzona, uwzględniająca odpowiedzi na postawione pytania.
Bardzo dobre przetworzone informacje, właściwe uporządkowanie, pełne uwzględnienie wskazówek.
Opracowanie tematu
Temat opracowany pobieżnie.
Temat zrealizowany w sposób ciekawy, zawiera najważniejsze informacje.
Temat opracowany kompleksowo – wszystkie informacje i ciekawostki właściwie zaprezentowane.
Poprawność ortograficzna, interpunkcyjna
Liczne błędy (powyżej 5 błędów )
Sporadyczne błędy (2-5 błędów)
Praca bezbłędna lub znikoma ilość (maks.1 błąd)
Współpraca w grupie
Słaba współpraca w grupie,
większość pracy indywidualnej

Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie

Doskonała współpraca całej grupy,
jasny podział zadań i czynności między uczestnikami, lider pełni funkcję łączącą grupę
Estetyka i pomysłowość
Praca monotonna, mało atrakcyjna, niewłaściwie rozplanowana
Właściwe rozplanowanie elementów pracy, ciekawe aranżacje kolorystyczne
Właściwe rozplanowanie elementów pracy, ciekawe aranżacje kolorystyczne, zastosowanie różnych technik plastycznych
Prezentacja tematu
Forma nie do końca przypomina plakat, brak hasła grupy
Forma plakatu, wyeksponowanie hasła, zwrócenie uwagi odbiorcy
Forma plakatu, wyeksponowanie hasła grupy, wzbudzenie zainteresowania i zaciekawienia tematem